Att hitta den rätta känslan!

Nu har det gått tre dagar sen jag skrev senast. Under de två dagarna har jag kommit på vad allt handlar om. Vad det största hjälpmedlet är för att lyckas med livet? Det handlar om att hitta den rätta känslan. Känslan som får en att känna att man är lyckad. Det är som att vara med i en livslång kapplöpning. Den som känner sig mest lyckad kommer att ligga före alla andra på banen. Jag kan säga att det inte är en rättvis tävling. Vissa börjar mkt längre fram än alla andra och visa börjar väldigt långt bak än alla andra. Vissa åker redan ut efter några meter och vissa verkar aldrig sluta springa. Själv så började ungefär där alla andra började men jag fick en väldigt dålig start då alla sprang fatt mig så jag aldrig såg dem mera. Men nu ser jag verkligen glimten av alla. Ojojoj säger jag bara för jag ser att jag verkligen springer snabbt. Har ni någon sin varit i en bil som kör om en annan bil så fort så man knappt hinner se den andra bilen? Nu e det jag som är den bilen som kör om alla andra bilar kan jag säga er.

 

Ni undrar säkert hur man hittar den känslan som jag pratar om. Den hittar man när man lyckas med någonting eller att man gör något man mår bra av. När känslan blir som störst är när man lyckas med någonting man aldrig har gjort tidigare. Man kan även få känslan av sina kompisar. Jag kan ge ett exempel. För tre dagar sedan var jag lite nere eftersom jag inte hade gjort så mycket på dagen. På kvällen sen drog jag till en kompis här i Lund. Vi spelade kort och hade skoj. När jag är med mina kompisar kan jag vara högljudd av mig och lite smågalen av mig så då frågade jag honom om jag var lite ?för mycket?. Han frågade ?för mycket? av vadå. Då förklarade jag vad jag menade. Han sa att jag inte alls var för mycket och han ser upp på mig med vissa saker. När han sa det så ökade självförtroendet och jag verkligen den rätta känslan. Jag drog sedan hem och på vägen såg jag 4 asiater. Jag gick fram och började prata med dem. De verkade gilla det eftersom det skrattade nästan hela tiden men jag tror också att de tyckte att jag var lite konstig av mig. Jag gjorde ett misslyckad korttrick på dem. Men de skrattade ändå på grund av att de misslyckades. Det lyckades i alla fall för det var meningen att de skulle skratta och ha kul åt korttricket trots att det misslyckades. Förstår ni hur jag menar? Jag gick sedan hem med leendet på läpparna och en känsla som var större än innan.

Det är lätt att förlora denna känsla efter en tid. Speciellt över en natt då man återföds neutral på morgonen för det mesta. För att hitta tillbaks till denna känsla så gäller det att göra de roliga saker som man mår bra av och göra saker som man inte brukade våga innan. Ett annat sätt kan vara att man skriver ner på ett papper alla de tillfällen när man har hittat känslan. Sedan läser man pappret varje morgon och visualiserar alla händelser. Jag vill påpeka att det här inte är beprövat än av mig men jag ska testa det och se sedan hur effektivt det är.

 

Hur har det gått annars med målen undra ni säkert? Jag har tränat på gymmet som vanligt och tog min första proteinshake för två dagar sen och första avokadofrukt som mellanmål idag. Jag har sökt ännu fler jobb och jag har varit på intervju och ska igen på intervju. Jag har eventuellt fixat ett ställe att köra eld på så jag kanske tjänar 800 kronor på två dagar. Jag har tyvärr inte fixat några nummer än men det kommer väldigt snart har jag bestämt. Jag måste bara hitta den rätta känslan för det först.

 

Statistiska värden på mina mål.

Mål 1: På sex dagar har jag fått noll nummer om jag fortsätter så kommer jag få misslyckas. För att lyckas måste jag få minst ett nummer varannan dag.

Mål 2: På sex dagar har jag gått upp minst 500 gram och om jag fortsätter så kommer jag gå upp i vikt med 12 kilo och då har jag lyckats.

Mål 3: På sex dagar har jag fått in 0 kronor men det går framåt. För att lyckas med mitt mål måste jag minst få in 37000 kronor per månad.

 

Tack för idag


Kommentarer
Postat av: Sara Fredh

Hej Jesper!
Läste det senaste inlägget på din blogg. Vilken tänkare du är! Och du verkar ha väldigt bra självinsikt. Fina sidor. Men jag håller inte med om att det är tänkt att man ska lyckas med saker för att må bra. Och att man är värdefull trots prestationer. Låter kanske klyschigt, eller vad tycker du? Allt gott! Kram /Sara

2007-08-27 @ 16:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0