Första dagen på resan till drömmen

Hej

Idag är det den första dagen på min resa genom tiden till min dröms uppfyllelse. Jag steg upp på morgonen relativt tidigt, chantande och åt frukost. Efteråt så hade jag bestämt mig för att träna på gymmet på gerdahallen i lund. Jag kände att jag var lite motvillig i början eftersom jag brukar cykla dit men den är på lagning. Efter någon timme kom jag iväg i alla fall. Under träningens gång var jag ganska långsam av mig. Jag var väll där minst 1,5 timme. Så jag har bestämt mig nu för att jag ska bli lite mer tidseffektiv så jag kan hinna med mer saker än vad jag brukar. Jag kan säga så att jag har fått klagomål av min snabba mor att jag är lite långsam av mig. Men det är därför jag aldrig har känt att jag behövt vara snabb. I med det har jag blivit långsam för jag alltid tänker så. Men som idag tänkte jag ?Gud vad långsam jag är?. Jag måste göra något åt det som sagt. Så nu har jag bestämt mig nästa gång jag är på gymmet så är jag där en timme högst.

På vägen hem så gick jag förbi AF-borgen. Jag såg massa studenter och deras faddrar. Jag undrade från början va det var för något men jag gick vidare. När jag hade gått hundra meter så stannade jag och tänkte ?Varför går jag inte och frågar dem vad det är för något?. Jag hade nämligen anmält mig till att bli fadder men jag hade inte fått något svar och jag tyckte att det var väldigt konstigt att jag inte hade fått något meddelande om jag mitt fadderskap. Jag gick vidare men stannade igen. Jag verkligen ville gå och fråga men jag hade ingen ork till det just då. Har ni upplevt det förut? Att ni vill göra en sak men gör det inte. Man gör massa annat. Det händer faktiskt mig varje dag. Om jag hade gjort sakerna jag hade velat göra så hade jag nog levt i min dröm redan nu. För jag har haft bl.a. chanserna att träffa så många människor innan men inte har tagit chanserna. Jag har bara låtit bli. Det är mest på grund av att jag lever mig in i en gammal roll som jag har svårt att släppa. Rollen att vara en av de mest tysta och hemlighetsfull och mest avsaktande. Rollen att va den lite gnälliga av sig.

Tror inte nu att jag är alltid gnällig och tyst. Men jag brukar gnälla på saker som jag egentligen inte borde gnälla på. Men nu vidare till studenterna å faddrarna. Jag gick stack hem grubblandes över studenterna och jag kollade på nätet. Jag såg på nätet att det var idag alla internationella studenter kom till lund. Jag började tycka att det var irriterande som bara den. Jag hoppade seriöst runt i lägenheten och frågade mig högt varför ingen har gett min info om mitt fadderskap. Efter 10 minuters skuttande så bestämde jag mig för att sedan gå upp och fråga om mitt fadderskap och varför ingen har meddelat mig om jag har blivit fadder eller inte. Det tog någon timme eller två tills jag gick upp igen. På vägen köpte jag falafel vid en ?kebakruta? och där såg jag en gammal klasskamrat med hennes kompis äta falafel. Jag hälsade sen så beställde jag en falafel. Jag började småprata lite med klasskamraten. Men väldigt snabbt samtal. Det är också en av mina problem att jag alltid gå undan så fort. Det är mest därför jag inte kommer på något bra samtalsämne och jag känner mig så tråkig och monoton så ofta. Jag känner mig inte naturlig på sätt å vis. Det känns mest som att jag är en robot ibland när jag stöter på en bekant på gatan. Att jag har bestämda repliker till bestämda personer. Det är inte förens jag kommer till min familj och vänner där replikerna inte är bestämda. Det är naturliga samtal som flyter på mer eller mindre.  Jag kan säga något galet eller göra en smågalen sak för att skoja lite men det kan jag inte för de bekanta. Så det är också en sak som jag måste träna på. Att kunna prata med människor som jag inte känner så bra.

Efter när jag hade pratat med dem gick jag direkt till afborgen och frågade om mitt fadderskap. Jag blev skickad till hon som tar hand anlitar faddrarna. Det var en väldigt trevlig ung tjej faktiskt. Jag förklarade mitt problem och hon lyssnade. Vi började sedan småprata om fadderskapet och om denna dag sen sa hon att hon skulle höra av sig så snart som möjligt så jag blir tillsatt till en faddergrupp. Sedan gick jag min väg. Jag var ganska nöjd med samtalet det kändes mer naturligt fast ändå lite stelt för jag hade en stor falafel i handen : P

Jag åt falafel och gjorde några äranden som är ointressanta att nämna. Medan jag gjorde äranden så träffade jag min mammas kompis dotter. Jag hälsade och även det kändes lite stelt och undvikande trots att jag log.

Jag träffade även ett par gycklare. Då fick jag en kram av den ena. Jag blev glad för kramen men även där var jag stel. Jag kände rädsla i mig. Jag pratade lite med dem. De höll på och sätta upp affischer för ett uppträdande dem ska om tre veckor. De frågade också om jag skulle komma till gycklarträffen ikväll. Jag sa ?Jag vet inte för jag tycker det inte så kul där men kanske?. Sedan sa vi hej då och skildes åt. Men jag kom på det sedan att man inte ska gnälla om sådana saker. Man ska vara positiv. Jag skulle ha sagt ?Ja vist jag kommer garanterat? med glimten i ögat.

Så jag måste bättra mig med det som sagt. Nästa gång ska jag ha en kortlek i fickan hela tiden så jag kan göra ett korttrick på dem jag råkar träffa. Jag gjorde nämligen de på Malmöfestivalen och det lösta upp stelheten lite grann faktiskt fast inte helt och hållet så resten av stelheten måste jag fixa själv.

Där hemma så såg jag the Secret den fjärde gången för att påminna mig själv av lagarna om att människan blir vad den gör sig till. Efteråt så drog jag till Lths kårhus där många gycklare höll sig till. Jag var inte där länge. De flesta bara satt och jag tänkte hela tiden på att det var tråkigt eftersom jag inte pratade så mkt och när jag pratade så kändes det stelt trots att jag ibland ler när jag pratar.

Efter tre kvart drog jag. På vägen hem så kom jag på det att jag tänker för mycket. Jag måste ge mig in för att prata och inte bara tänka på vad ska jag säga och göra.

 

Detta är allt som har hänt idag. Vad har jag lärt mig idag. Jag har lärt mig att jag ska vara mer avslappnad och inte tänka för mycket. Jag bara samtalet flyta. Jag ska i alla fall försöka. Träning är det jag behöver ha.

Jag måste säga att den här dagen handlar mycket om träning inför delmål 1. Jag känner att jag måste berätta om min kommande steg inför delmål 2 och 3. Inför delmål 2 ska jag träna, läsa om att gå upp i vikt och äta fett och energi rik mat. Jag upptäckte nämligen att jag äter mycket fiberik mat och det är ganska svårt att gå upp i vikt på fiberik mat. Jag måste alltså byta lite matvanor.

Inför delmål 3. Så har jag seriöst bestämt mig att läsa om aktier och köpa aktier för 1000 kronor som jag kan experimentera lite med. När jag känner att jag kan det om aktier ska jag då köpa mer aktier. Jag har många planer att bli rik men inte på två månader så jag måste lära mig visaulisera bättre och blir mer målinriktad. För 150000 kr på två månader är inte lätt som en plätt. Jag måste göra näst in till allt vad jag kan göra för att få in några pengar. Jag har sökt jobb och så. Jag har fått svar av ett ställe. Jag ska eventuellt dela ut tidningar på söndagsmorgona. Det värsta tiden på hela veckan att jobba på. Jag ska höra av mig imorgon till dem.

 

Det var allt om alla delmål och nu ska jag avsluta med att säga ett par saker om min blogg. Jag vill säga det att på de första veckorna kanske min blogg är väldigt tråkig för just dem som läser den. Den är nu mest riktad mot mig. Så jag blir väldig glad om jag kan få lite kritik och tips om hur jag kan rikta bloggen till dem som läser den eller möjligtvist kommer att läsa.

 Tack för idag

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej igen!
Har läst som lovat. Andra inlägget var mycket bättre, mindre stavfel mer upplevelser än fakta. Du är duktig på att skriva, men precis som i verkliga livet måste du släppa loss flytet! Men det kommer. Ska långt ifrån säga att jag är bra på att skriva, du är långt bättre, detta var bara lite flyktiga tankar. Hoppas nu det löser sig med fadderskapet!
kram

2007-08-21 @ 11:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0