Kreativitet växer!

Igår ringde en från Karlskrona och sa att han var intresserad utav en eldshow. Det slutade med att vi bestämde att jag skulle komma och till Karlskrona den 8onde för att göra en eldshow. Jag får 500 kronor för det. Jippie! 500 extra på kontot är en början. Jag vill säga det att biljetten tur och retur går på 400 spänn så om det inte hade varit att min familj bodde i Karlskrona skulle jag inte ha åkt. Efter det samtalet så kom jag på att jag vill göra en seriös show än att bara snurra runt med två eldklot och ser ut som en surpuppa. Jag kom på det att jag vill ha musik till eldshowen, ha det halvkoreograferat, mer eldleksaker och spejsad utstyrsel. Så hela kvällen så satt jag vid datorn och leta efter låtar som jag vill ha till eldshowen. När jag hade paus från datorn hoppade jag runt med övningspoien och funderade på koreografin. Jag blev sömnig vid tolvtiden så jag gick och la mig. Morgonen efter så laddade jag ner alla låtar till mobilen, drog ned till parkeringen och övade poi med musiken som kom från mobilen genom hörlurar. Sedan stack jag upp till lägenheten och beställde en enhjuling för 3500 spänn. Denna enhjulingen är en road-enhjuling vilket betyder att det är en enhjuling som är tillför långdistans. Dem här enhjulingarna har 36-tumshjul och går väldigt snabbt jämfört med andra enhjulingarna. Man får till och med ha handbroms för att kunna bromsa. Ni kanske undrar varför jag köper denna cykel. Mamma blir nog lite tosig när jag skriver detta. Denna cykel ska jag cykla från Sveriges sydligaste punkt till Norges nordligaste punkt sommarn 2008. Nu förstår ni säkert varför mamma blir lite tosig nu och jag antar också att ni tycker att jag är väldigt dum. Varför skulle man få för sig iden att cykla 300 mil med en ostabil enhjuling på ibland farligt trafikerade vägen?

Jag säger bara en sak UTMANING. Vad hade livet varit om det inte hade varit svårt någon gång? Tänk er en värld där alla kunde flyga från födseln till den dagen man dör. Det hade väll inte varit något speciellt då tror jag inte. Det skulle ha varit som att gå en helt vanlig promenad.  Ingen hade brytt sig om du flög eller inte för det hade varit så lätt och om du hade velat göra något ?coolt? så hade det inte gått. T.ex. gå på lina på 1000 meters höjd eller dyka ner till världens djupaste hav. Det hade vem som helst klarat så då har man ingen lust med någonting skulle jag tro. Att inte ens kunna utmana sig själv skulle ha varit väldigt tråkigt för mig faktiskt. Brukar inte ni utmana er själva t.ex. att komma till jobbet på snabbast möjliga tid. Tänk då att man alltid kom på exakt samma tid. Då skulle det inte alls ha varit kul. Jag vill säga det att min mor tycker att det är dumt. Min bror tycker att det är konstigt. Min far tror på mig men vill helst att jag ska göra utmaningen. Min familj kommer säkert att tycka så ett tag tills de får bättre för sig.

Nu tillbaks där jag va. Efter när jag hade beställt enhjulingen så ringde jag affär som sålde eldleksaker och frågade om många olika eldleksaker. Så jag har blivit riktigt seriös nu med andra ord och det känns väldigt roligt. Jag har bestämt mig för att jag bli en väldigt stor eldartist. Det verkar hjälpa att jag chantar för jag bli så målinriktad nu som ni säkert har märkt. Det känns också som att jag lever mer i nuet och inte då eller sen. Så jag är glad för jag har börjat praktisera buddism. Det känns rätt för mig än så länge. Jag vill säga det att den största anledningen att jag kom in på buddism och inte kristendomen. Är för att jag är nyfiken och inte har förutfattade meningar om saker och ting. Jag har till och med varit på en mormon träff en gång fast det var inget för mig. Jag kan säga det att buddism kändes mer rätt för mig än för kristendomen eller någon annan religion. Den känns mer accepterande och en religion för allt och alla. Den är även mest jämlik än alla andra religioner faktiskt. Alla små och stora är, män och kvinnor behandlas på samma sätt. Ingen har större eller mindre status än alla andra. Ingen är vägledaren. ALLA är vägledaren rätta sagt. Jag kommer att berätta mer om buddism senare men nu är det nog med buddism. Jag måste kunna skriva annat också.

 

Senare under dagen gjorde jag lite småärenden. Som jag jättegärna hade velat berätta om jag inte hade suttit över en timme för att skriva nu. Men det går framåt med alla mål faktiskt. Det känns på god väg med mål 1 och 2. Mål 3 känns mer som att det kan ske men jag måste bli mycket mer mål inriktad. 30000 om månaden så där är ju inte som en dans på en ros precis. Men det kan gå. ALLT ÄR MÖJLIGT.

Ha det fint


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0