Dansa i regnet

Idag är var en bra dag. Jag fick reda på att jag hade sov morgon precis när jag skulle dra till skolan. Så jag stannade hemma och städade undan. Det kändes skönt att äntligen fått något gjort. Jag stack till skolan sen. Under förläsningen hörde jag att regnet började piska ner på taket. Jag kunde inte koncentrera mig. Inte på grund av att regnet störde utan att jag ville ut å dansa i regnet och jag inte ville missa att det regnar så mycket. Efter typ 5 minuter sa föreläsren att det var paus. Snacka om vad jag skyndade mig ut och stack ut i regnet och smög mig bort så ingen kunde se mig springandes ute i regnet. Det var seriöst den skönaste känslan på länge. Jag bara skrek i regnet å vad skönt å vad skönt och gjorde pirioterer. Sen så sprang jag in igen efter 2-3 minuter så jag inte skulle bli för blöt. Det slutade regna sen också.

Efter skolan så skyndade jag mig hem också för jag väntade nämligen två hoppstyltor ett för varje ben. En man kan hoppa två meter i luften och springa 40 km i timmen. Jag hade inte fått det då. Men jag skyndade mig och käka för jag skulle till gymmet. Jag vägde mig och jag vägde runt 69,5. Det kändes inte så bra men sen så har jag inte ätit mycket på två dar. Så då är det svårt att gå upp. Men jag ska äta mer imorgon hade jag tänkt. Jag har haft vila från gymmet eftersom jag har haft ont i halsen. Jag ökade vikter på 5 maskiner, snacka om utveckling säger jag. Fast det kommer en dag till jag inte ökar ofta. En dag som jag fruktar lite grann för jag tycker det är skoj att man går upp i vikt så snabbt och i styrka också. När jag har gått upp fem kilo till ska jag inte träna så ofta som nu så jag längtar till den dagen.

Efter gymmet så stack jag o kollade i affaren om ajg hade fått hoppstyltorna. Det hade jag fått. Jag stack hem och testade dem. Jag kunde inte komma upp utan stöd så jag kravlade några meter på asfaltet för att komma till en liten mur. Jag drog mig upp. Jag märkte hur svårt det va och om jag ramlade frammåt skulle jag slå i knäna väldigt hårt. Jag stack och köpte skydd sen så tog jag på mig styltorna igen och gick igen. Jag test ramlade framåt det var obehagligt men det kändes inget. Men jag fruktar den dan jag ramlar bakåt. Då slår jag mig väldigt hårt där bak och det vill jag inte. Så jag ska öva på att ramla bakåt här på en madrass så jag är väl förberedd när det händer på asfalt.

Hm ja det är princip det som har hänt idag. Jag är bara väldigt trött nu och det som jag städade imorse är tillbaks igen. Så jag ska städa igen nu sen lägga mig kanske vara lite social mot dem i korridoren.

Tack o hej örtpastej


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Hej Jesper...
Har läst en del i din blogg nu. Kan vi ta kommentarerna i nån diskussion någon gång kanske.
Ses i skolan!

2007-09-27 @ 15:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0