Ett mål klart

Nu är det första målets deadline ute. Jag misslyckades med 4 nummer kvar. Jag kan säga att jag fick ihop dem några dagar senare konstigt nog. Så jag känner ändå att jag lyckades. Men om man ska vara exakt så måste jag ändra målet så det blir lättare eftersom jag egentligen inte lyckades. Jag vill påpeka att att det var mest andra som frågade nummret så jag försökte inte så mkt faktiskt
Mål 1 ändras till: Jag ska få ihop 5 nummer till olika personer som jag har frågat själv om jag kan få deras nummer. Deadline är en månad från och med den 25 september.

Hur det går med de andra målen? Jag kan säga att mål 2 har gått väldigt bra faktiskt. Jag har gått upp ungefär 4 kilo på lite mer än 5 veckor och det är väldigt bra. Jag har verkligen kämpat för min vikt. Det är den jag har prioriterat mest av allt känns det som. Har till och med tagit träningen före vikten några dagar. Det är egentligen inte bra. Men det är inte så roligt att läsa en bok på engelska som man knappt förstå. Men jag ska försöka bli lite seriös med pluggandet också nu.
Nu till mål 3. Det ser absolut inte ljust ut alls just nu för tillfället. Det är precis oförändrat. Men jag vet inte. Det kan ju hända nåt som gör så jag får in dem pengarna på kontot. Jag ska ju börja bli lite mer seriösare med gyckleriet å så. Jag har också koll på min fonder men det går upp å ner där så jag vågar inte röra dem. Jag har också börjat skriva in mina kvitton på excel. Jag har bara inte orkat räkna på dem än. Men snart så kommer jag se över min budget.
Jag känner att jag behöver ett nytt mål som gör de andra målen lite effektivare. För jag känner nämligen att jag slösar för mkt tid på saker och ting som jag inte bör göra å då känner jag att jag måste göra något åt det.
Mål 4: Innan veckans slut ska jag ha gjort en en grundläggande planering på mina kommande aktiviter nästa månad.

Annars så finns det mycket annat och säga men har inte tid till allt nu. Det har hänt väldigt mycket den senaste veckan.  Lite för mycket att komma ihåg också. Men jag har börjat upptäcka vad mina egentlige problem är. Men vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag känner mig mer komplicerad än alla andra. Att saker som jag inte kan göra kan alla andra göra hur lätt som helst. Jag har egentligen lössningen till mina problem men jag kan inte gå till handling och lösa det. Det är som om jag vore handlingsförlamat på något sätt. Det är därför jag har dem här målen för att försöka bli rörlig igen. Men det känns bara segt ibland och jag blir ibland väldigt frustrerad över det.
Nu ska jag sova.

Goder natter


Kommentarer
Postat av: Sue

Hej jeppe!! :)
Här får du en liten tankeställare!
Angående ditt mål med telefonnummer! Jag tycker det är jäätte roligt att du börjar ta tag i ditt mål!! men varför just telefonnummer? Och varför just en viss mängd? är de inte bättre att fokusera på de vänner man har och komma dom riktigt nära, istället för att utöka sin vänskapskrets och inte komma någon riktigt nära?
Jag har en kompis som även han älskar att lära känna nya människor! men jag känner att han glömmer bort mig hela tiden. Vissa stunder passar det att prata med mig, men oftast har han inte tid. för att han ska umgås med den och den och den och den och dne.......osv.....

2007-09-29 @ 22:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0