Mycket på gång

 

Nu har jag inte skrivit på länge så jag kände att det var tid för att skriva lite nu. Under de senaste dagarna hade det hänt ganska lite men väldigt mycket. Jag fick min enhjuling i fredags. Uppropet va också så jag träffade alla mina nya klasskamret. De var väldigt trevliga. Jag är fadder för internationella studenter som kommer till Lund. Det är 4 faddrar till 30 studenter från många olika länder. I fredags träffade jag de flesta av dem på cafe Ariman. Jag var väldigt nervös men det var kul. De var väldigt trevliga och jag lyckades charma en å annan italienare o fransyskor. Senare på kvällen så träffade jag några av mina kurskamrater på nationsklubb och dansade loss i ett par timmar. Det var jätteskoj.

Jag har varit på ett en intervju för ett bemanningsföretag för studenter. Det gick inte bra. Jag var alldeles för ärlig. Ja sa att jag inte trivdes på jobb liknande fabriksjobb. Lite senare under intervjun sa jag att jag fungerar bäst när jag trivs på jobben. På grund av det så fick jag inte just det jobbet och jag fick inte heller jobb som kassapersonal men det var bara för att jag inte hade någon erfarenhet av liknande jobb. Jag tycker att det är ett stort misstag av dem att de tänkte så. Jag mailade dem precis och sa vad jag tyckte. Jag vill säga till er alla att man ska alltid ska vara mer eller mindre ärlig och man ska aldrig ljuga om saker och ting. Man ska vara sig själv och vara stolt över det man tycker och tänker och man ska inte skämmas. Man ska inte heller göra saker som man egentligen inte vill. Om du vill göra något ska ingen hindra dig för att göra det.

Jaja förutom intervjun och allt det andra som jag gjorde på fredan. Så träffade jag mina klasskamrater igen på lördagen och på söndagen. Det var väldigt trevligt. Idag började skolan på riktigt. Tidigare ikväll var jag på nations möte där jag bland annat blivit miljöombud för miljöutskottet på småland nation. Det här är den första gången jag får en ledande roll av något slag och det känns väldigt bra faktiskt. Om ni inte hänger med riktigt så är en nation en slags studentförening och i Lund finns det tolv nationer. Varje nation har flera olika utskott man kan vara aktiv för. Jag har nu blivit vald till miljöutskottet och det betyder att jag kan anordna aktiviteter på nationen som har med miljön och göra. Aktiviteter som att göra utflykter m.m. och det är väldigt trevligt tycker jag. I med att jag har blivit vald till miljöombud så har jag fått ansvaret att sköta utskottet. Så det känns bra som sagt.

 

Målen går det lite segt faktiskt eftersom jag haft lite hinder de senaste dagarna. Men det kommer nu snart för nu är jag på gott humör faktiskt och jag känner att jag är på god väg. Jag ska planera lite för målen också så jag har det lättare att lyckas.

 Love peace understandig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0