Danskar och kedjebrev

Danskar är ett väldigt trevligt folk verkar det som i alla fall dem jag träffade på. Jag var ju på intervju idag för posten och för ett lagerarbete i Danmark. För posten fanns det ett par stycken chaufförjobb men jag kunde inte ta det på grund av att jag inte tycker om att köra bil. De sa att de skulle höra av sig om de behövde några brevbärare. Jag kommer med stor chans att få vikariat som lagerarbetare i alla fall men som de flesta vet så vill jag helst ha parkarbetsjobbet i Burlöv så ni får hålla tummarna för mig.

Nu till andra ämnet för dagen: Kedjebrev
Varför är det vettigt med kedjebrev? Själv tycker jag att kedjebrev inte alls är vettiga. Har aldrig skickat någon på flera år nu. Sen igår gjorde jag ett eget kedjebrev med experiment. Dubbelmoral lära alla tycka att jag har nu. Jag kan säga med 90 procent säkerhet att det var mitt första och sista kedjebrev. Till alla som fick eller kommer få genomlida mitt kedjebrev så vill jag att ni ska be alla era kompisar att sluta skicka kedjebrev.

Film om kedjebrev:


Ha det fint

Ps: För alla som genomgick experimentet. Så har jag tagit eran mail från just gamla kedjebrev men jag har nu tagit bort kedjebreven och har inte sparat era mail på min adressbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0