En ny uppgång


Jag har varit i en väldigt stor svacka den senaste månaden. I början av februari månad var jag verkligen på med allt. Jag höll på med mina mål från morgon till kväll. Men jag kraschade in i väggen och har varit ostabil sen dess. Har varit väldigt deprimerad. Jag är bara så himlans förvirrad med skolan. Det är inte alls lätt och det känns som att jag har valt fel sak. Jag trivs inte med själva skoluppgifterna men jag trivs i Lund. Allt blir så jobbigt då. Jag kan sluta men om jag slutar så får jag inte jobben jag vill ha. Jag vill inte egentligen inte sluta men jag kanske blir tvungen på grund av att jag inte trivs.

Så det är det som rör sig i tankarna i huvudet på Jesper. Innan denna veckan är slut måste jag har kommit fram till vad jag ska göra och inte göra.

Ni undrar säker hur det gick med mina mål som jag hade innan. Jag lyckades inte nå något av dem två. "Minnaskortleksmålet" och "extrajobbmålet". På grund av att jag pressade mig själv till det ytersta och dök ner in i en djupsvacka. Jag blev helt förlamad kände det som. Jag lät dagarna gå utan att göra någonting alls. Jag gick bara till skolan och gick hem. Kanske träffade min kompis Fredrik och min tjej Madelen på helgen. De märkte nog inte så mycket att jag var deprimerad. Men det var jag. Jag näst in till sket i korridorskamraterna. Jag orkade inte va social mot dem. Efter en tid så märkte jag vad problemet va. Varför jag gick in i väggen och vad jag egentligen behöver. Jag behöver social samvaro. Så jag har börjat prata med mina koridorskamrater lite mera igen.

Jag lyckades med målen nästan. Jag mindes 42 kort på 15 minuter. De ringde från tidningsbärarna också och frågade om jag kunde jobba. Men jag hade inte tid att prata när de ringde. Jag skulle ringa upp dagen senare men jag ringde upp en vecka senare nästan. Då fanns jobbet inte kvar.

Allt var på ytan men sjönk ner till bottnen.

Det här är det nog dystraste inlägget jag har skrivit. Men nästa kommer jag skriva lite mer gladare inlägg. Nu under veckan ska jag försöka ta mig i kragen och verkligen bli stabil igen.

Jag skriver snart igen.

Med vänlig hälsning Jesper


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde kunna stava din flickväns namn. Nu blev hon besviken.

2008-02-22 @ 23:30:41
Postat av: Matilde

Hej! Låter inte som du mår så bra. Det är bara att höra av dig om du behöver prata!Bara så du vet.

mob: 0709-48 90 57

Kram Matilde

2008-03-02 @ 11:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0