En bra dag!

Idag har jag följt ett schema för dagen nästan exakt. Det har gått väldigt bra. En del sak gick för snabbt än vad jag hade planerat och en del gick för långsamt. Jag har fuskat lite på schemat men det har ändå gått väldigt bra. Jag har gjort det jag skulle och det är ju det som räknas. Jag hade verkligen fullproppat dagen med olika saker. Schemat är slut klockan tolv i natt och då ska jag gå och lägga mig. Jag känner att det är bra att planera ett schema varje dag. Men jag känner lite att jag inte har så mycket fritid. Men det är därför jag har packat på mig massa extraarbete bl.a. sena skolkurser. Men jag får mycket skylla mig själv. Schemat kommer även att bli mindre och mindre lite senare framöver när jag är klar med de två senare kurserna. Jag är ganska glad över att jag har lärt mig snabbläsning annars skulle jag läsa dubbla tiden än vad jag gör nu så det känns väldigt skönt. Det enda problemet är med läsningen är att jag inte är så koncentrerad men det kommer jag lösa med tiden nu när jag håller på att förbättra studietekniken.

Har kommit på två nya mål. Det ena målet är hemligt än så länge. Det andra målet är ett första steg till en bättre skrivande. När jag var i Australien skrev jag en resedagbok. Många tyckte att jag skrev bra förutom min grammatik. Så jag ska rättstava den resedagboken och sedan skicka den till någon av mina föräldrar och ber dem rätta hälften av det. Sen när jag får tillbaks den ska jag rätta allt själv igen

Mål 7: Hemligt

Deadline: 2008-03-30


Mål 8: Rättstava resdagboken och sedan skicka den till mina föräldrar

Deadline: 2008-03-30


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0