Planera varje dag en dag före!

Efter att jag hade skrivit i bloggen igår. Så funderade jag över hur mitt liv kommer ser ut när jag är en miljon kronor rikare. Det var faktiskt svårt att komma på. Så under dagen så har jag tänkt på en del saker. Om hur mitt hus är inrett, vilka saker jag äger och vad jag gör. Jag kom fram till att en miljon kronor är för mkt för just mig så då kom jag på det att jag kan skänka lite till min familj. Så jag ringde upp pappa och sen mamma och frågade hur deras liv skulle se ut om de är rikare. Pappa tyckte att det var skoj att jag hade 1 miljon kronor som mål och min mamma hade bara svårt att tro på det. Både tyckte att pengar inte är det viktiga. Jag håller med dem och jag kommer inte att behålla allt heller. Jag kommer att skänka bort mer pengar till alla möjliga välgörande ändamål och betala av studiepengar. Så det har jag grubblat på halva dagen. Sen så har jag funderat lite på hur jag ska tjäna dem 1 miljon kronorna. Det är inte vidare lätt att komma på men inom ett år kommer jag på det i alla fall. Jag sökte lite på internet om att bli rik så hittade jag en film på en författare som va med i the secret och hade tjänat en hundra tusen dollar på 1 år. Han sa i filmsnutten att man ska bl.a. planera sin dag en dag föra. Så det kommer att bli ett p mål nu. Jag märkte också att jag glömde skriva upp mitt 1 miljon kronors mål. Det kommer även bli ett p mål till det målet. Jag kommer att satsa 110 procent på det här.

P-mål 4: Planera alltid minst en dag i förväg om vad du ska göra nästa dag och innan du lägger dig ska du visualisera nästa dag.
P-mål 5: Tillbringa varje dag lite tid på ditt 1miljonkronors mål.

Mål 11: Tjäna in 1 miljon kronor på 1 år
Deadline: 2009-01-15

Kommentarer
Postat av: Emma

Bra att du har mål och ser framåt. Bara en tanke, du säger att du drömmer om hur ditt hus ser ut och är inrett, samtidigt som du säger att en miljon är för mycket för dig. Är du medveten om hur mycket ett hus kostar? Få hus som du kan få under en miljon!

2008-01-16 @ 10:24:26
Postat av: Anonym

Du är verkligen märklig, min kära pojkvän.

2008-01-19 @ 22:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0