Superviktigt!!!

Hej alla glada och ledsna!

Jag tror inte många förstår hur viktigt det är att tro på sig själv eller varandra. Det absolut viktigaste är att tro på sig själv. Om man inte tror på sig själv så kommer man ingen vart så är det bara det är dagen sanning. Annars skulle inte jag ha uppnått alla mål jag har lyckats med. Vissa har varit lätta o vissa har varit svåra. En av dem svårare målen var 10 kilo på ett halvår. Jag lyckades med exakt 10 kilo. Jag gick upp 7 kilo på bara två månader och jag anser att målet är uppnått ändå. Bara man är nöjd med sig själv. 7 kilo är också mycket på två månader. Jag lyckades enbart på grund av att jag trodde på mig själv annars skulle jag ha gett upp om jag inte hade trott på mig själv. Jag vill att ni ska förstå att det är oerhört viktigt det är att tro på sig själv oavsett hur små eller stora mål man har. T.ex. det är större chans att lyckas på ett prov om man tror på att man kommer att lyckas än att man tror att man inte kommer lyckas.

Anledningen jag berättar om det här är att det finns dem av mina närmaste som inte tror på mig angående om mitt pengarmål. De tycker att 1 miljon kronor är orealistiskt att tjäna in på ett år. De tycker att jag är fjantig att jag har så höga tankar och visualiserar om att jag lever i min dröm.

Då vill jag säga ett par saker

1: Om man inte har en dröm så kommer man inte vart

2: Jag har visualiserat en del av min dröm och jag har kommit dit på vägen

3: Det har funkat på massvis människor förut

Det är just det här bloggen handlar om. Att uppnå sin dröm. 

Jag antar att många tycker att jag är fjantig med miljonkronormålet och anser att det är helt omöjligt att lyckas att tjäna in på en miljon kronor på ett år.

Jag är inte fjantig och vist skulle man tror att en miljon kronor är omöjligt att tjäna in på ett år. Jag vet att jag kommer lyckas med det målet. Så e det bara och jag är väldigt glad över att jag är den som kommer kunna bevisa det för er. Om det råkar vara så att jag får 900 000 på ett år så vad gör det. Jag anser att jag inte kommer att misslyckats för det. Det tror jag ni förstår. Det är fortfarande mycket pengar. Man har fortfarande kommit väldigt långt. Det visar sig bara att det är man visualiserar sin dröm eller mål än att man inte visauliserar den alls eller har ett mål. Som jag har sagt förut så är det bättre och jag har bevis för det. Jag vill avsluta det hela med att jag hade ett 200 000 kronors mål för ett halv år sen. Jag misslyckades det var därför jag inte trodde på mig. Jag hade tom chans att få jobb den perioden fast jag tog dem inte. Jag trodde inte på mig och började till slut inte bryr mig om pengarmålet. Men nu är det en helt annan sak. Nu tror jag på mig.

Jag är nu fuskvegan och det känns inte så konstigt faktiskt eftersom jag nästan va det. Det enda skillnaden är frukosten. Innan åt jag fil och musli. Nu mera äter jag havregröt. Är inte så glad för havregröt men det är okey. Jag får inte äta ut så ofta nu mera när det mesta man köper ute innehåller något animaliskt.

Jag har också löst Rubiks kub utan hjälp så det målet är också klart.

Träningsprogrammet för enhjuling är också klart. Men jag kommer ändra träningsprogrammet under tidens gång. Lite lättare att göra ett träningsprogramm när man väl har börjat träna.

Jag har också lärt mig snabbläsning och har redan fördubblat min ursprungliga läshastighet. Nu är det bara bättre studieteknik som gäller.


P-mål 1: Jag ska plugga minst 7 timmar i veckan och under tiden jag pluggar ska alltid försöka göra min studieteknik effektivare. Jag ska alltid börja med läxorna redan första dagen jag får dem.

P-mål 2: Jag ska varje dag visualisera att jag har lyckats med mina mål

P-mål 3: Jag ska skriva ner egna anteckningar på hur jag ska lyckas med målen

P-mål 4: Planera alltid minst en dag i förväg om vad du ska göra nästa dag och innan du lägger dig ska du visualisera nästa dag.

P-mål 5: Tillbringa varje dag lite tid på ditt 1miljonkronors målet.


Mål 1: Jag ska har lärt mig 4 nya tricks på flowersticks.

Deadline: 2008-01-30


Mål 2: Jag ska ha lyckats minnas en hel kortlek på minst 15 minuter

Deadline: 2008-02-06


Mål 3: Jag ska ha räknat ut min budget inkomster och utgifter

Deadline: 2008-01-27


Mål 4: Jag ska ha rensa alla onödiga filer och sortera alla filer på datorn

Deadline: 2008-01-30

Nästa mål 4: Jag ska ha rensat alla onödiga papper och sortera alla andra papper i mitt rum.

Nästa deadline: 2008-02-06


Mål 5: Jag ska ha fått ett extrajobb som jag tycker om

Deadline: 2008-02-06


Mål 6: Jag ska ha sammanlagt cyklat 100 mil

Deadline: 2008-12-31


Mål 7: Tjäna in 1 miljon kronor på 1 år

Deadline: 2009-01-15


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0