Tjäna 1 miljon kronor på ett år!?!?

Idag har jag sett på the Secret igen. En dokumentär som jag såg på när jag började skriva bloggen. Om ni vill veta vad den handlar om sök på internet. När jag såg den kom jag på att jag hade glömt hela "hemligheten".  Kortfattat är hemligheten att man ska tänka positiva tankar och visualisera att man redan lever i sin dröm.

Jag knappt visualiserat ett enda mål jag gör eller har gjort. Jag känner att jag att det är ett måste från och med idag. Att jag visualiserar varenda mål och samtidigt min dröm. Då går det säkerligen mycket snabbare att uppnå sin dröm.

Jag har inte heller tänkt så mycket på min dröm än att jag vill ha flickvän. Jag uppnådde det målet perfekt. Jag är verkligen lyckligt kär. Nu vill jag bara ha mer. Jag vill bli ekonomisk oberoende bli fri från studieskulder och sedan vill jag resa över alla världens hörn. I alla världens hörn vill jag träffa och hjälpa människor. Så nu ska jag sätta ett väldigt stort mål. Det är att jag ska tjäna 1 miljon kronor på ett år. Jag vill påpekade att det finns människor som har satt exakt samma mål som jag och har lyckats. Så då kan jag och vem som helst lyckas. Bara man kämpar för det. Jag har ett nytt mål också för året som ni kommer att se.

I söndags så klarade jag av två mål "Jag ska ha skrivit in alla mina överblivna kvitton på datorn" och "Jag ska plugga minst 7 timmar hela veckan".

Det var väldigt lätta mål och jag har inte så mycket att säga om det. Jag hade de målen på grund av att jag skulle ha det lättare att gör dem än om att jag inte skulle ha satt dem som mål. Jag var tvungen att göra dem i alla fall.

Jag har nu kommit på en ny sak vad det gäller målen. Det ska nu finnas permanenta mål och vanliga mål. Permanenta målen kallas P-mål och de vanliga målen heter det samma som förut.


P-mål 1: Jag ska plugga minst 7 timmar i veckan

P-mål 2: Jag ska varje dag visualisera att jag har lyckats med mina mål

P-mål 3: Jag ska skriva ner egna anteckningar på hur jag ska lyckas med målen


Mål 1: Jag blir (fusk)vegan och jag planerar mina rätter minst en dag före innan jag kommer laga rätten.

Deadline: 2008-01-16


Mål 2: Jag ska har lärt mig 4 nya tricks på flowersticks.

Deadline: 2008-01-30


Mål 3: Jag ska ha lyckats minnas en hel kortlek på minst 15 minuter

Deadline: 2008-02-06


Mål 4: Jag ska ha räknat ut min budget inkomster och utgifter

Deadline: 2008-01-27


Mål 5: Jag ska ha rensa alla onödiga filer och sortera alla filer på datorn

Deadline: 2008-01-30

Nästa mål 5: Jag ska ha rensat alla onödiga papper och sortera alla andra papper i mitt rum.

Nästa deadline: 2008-02-06


Mål 6: Jag ska ha fått ett extrajobb som jag tycker om

Deadline: 2008-02-06


Mål 7: Jag ska ha lärt mig snabbläsning och en mycket effektivare studieteknik

Deadline: 2008-01-30

Nästa mål 7: Jag ska ha fördubblat min ursprungliga läshastighet

Nästa deadline: 2008-02-30


Mål 8: Jag ska ha lärt mig lösa Rubiks kub utan hjälp

Deadline: 2008-02-13


Mål 9: Jag ska ha hunnit göra ett träningsprogram för enhjulingscykling

Deadline: 2008-01-20

Mål 10: Jag ska ha sammanlagt cyklat 100 mil

Deadline: 2008-12-31


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0