Intervjuer lite över allt

Det är mycket som händer nu i mitt liv i Lund i alla fall inombord i min själv. Jag är för tillfället väldigt förvirrad och varken vet in eller ut. Jag har känt mig väldigt vilsen de senaste dagarna. Jag har nu hoppat av skolan för ett studieuppehåll så nu söker jag jobb för fullt och i princip allt jag kan jobba med. Jag har varit på öppet hus på en trädgårdsskola. Varit på minst 6 intervjuer lite över allt runt Lundatrakten. Har ändå suttit mycket vid datorn för att bara försvinna. Jag har försökt tänka ut nya mål men det har inte gått. Jag har inte vetat vad jag vill längre. Allt är ganska oförändrat sen jag skrev senast. Jag trodde att det skulle gå över men har inte gjort det än. Förhoppningsvis kommer bättre tider snart då jag mår bättre än nu.

Det kanske låter farligare än vad det egentligen är. För jag har inte känt mig förvirrad och vilsen hela tiden. Jag pratar faktiskt mer nu än förut mot de flesta och försöker vara lite mer framåt. När jag träffar min flickvän Madeleine så är det som ingenting dåligt har hänt i mitt liv eftersom jag mår så bra i hennes närvaro. Många har också förstått mig hur jag har känner mig och stöttar mig. Jag är väldigt tacksam att det finns sådana människor som dem.

Vad mer kan jag säga?

Jo att dessa intervjuer har varit väldigt lärorika. Jag har lärt mig mycket om mig själv hur jag reagerar i vissa situationer och hur folk ser på mig vid första intrycket. Jag har varit på två intervjuer där de hade fått bra intryck från mig redan innan jag träffade dem och det gick bra på de intervjuerna. På en annan intervju blev jag slaktad på grund av att intervjuaren hade den synen att nästan alla som söker är oärliga och hade sitt mål att krossa mig i intervjun kände det som.

Jag ska på fler intervjuer i veckan så ni får gärna hålla tummarna på mig och att jag hittar jobb. Allt kommer också lösa sig snart. Jag är bara i en liten svacka som snart går över. Snart kommer jag sätta mål som ni kallar orealistiska men enligt mig realtiska. Jag kommer sätta färre mål så jag inte går in i vägen igen som jag gjorde för några veckor sen.

Ha det bäst


Kommentarer
Postat av: juliy

jag håller tummarna ;)
tycker d e bra att du ändå tänker positivt.
kram

2008-03-05 @ 00:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0