Nu har jag bestämt mig!!

Nu har jag bestämt att jag ska
-tjäna en miljon på ett år
-cykla enhjuling runt sverige
-söka in på en trädgårdskola nästa år
-starta ett eget företag
-bli känd en eftertraktad eldartist
-hälsa på mina backpackerkompisar inom 1 år
Så e det så de så!!

Man måste va bestämt här i livet annars kommer man ingen vart. Jag har fått så många snille blixtar nu och jag vill inte vänta längre. Nu är allt det viktigaste i balans nu mår jag bra nu vill jag gå vidare till andra prioriteringar.

Nu svar på dagens fråga som jag frågade för ett par veckor sen. Här nedan är frågorna
Kan vem som helst bli miljonär på ett år?
Varför tror du som du gör?
Om ja: Hur skulle man kunna bli miljonär på ett år?

Jag fick dessa svaren
_________________
Postat av: Falken
Jo jag tror det och hade jag vetat hur så hade jag vart det... miljonär alltså.
_________________
Postat av: Ollie
Som falken säger så hade jag nog också varit miljonär redan om jag bara vetat hur. Lite kreativitet och energi som saknas tror jag, men det är helt klart möjligt!
_________________
Postat av: Hon som räddade världen
Det tror jag absolut att vem som helst kan. Med rätt attityd, vassa armbågar, sparsamt med samvete och en jäkla massa tur bör det lyckas för de flesta! Vi övriga kan glädja oss åt annan rikedom; en vänlig kommentar, en hjälpande hand, lite sol och lite regn - så känner man sig som miljonär ibland! :-)
__________________
Postat av: Camilla
Självklart, om man bara är besluten om att lyckas, har en bra idé som man tror på och är redo att lägga ner lite tid, ok mycket tid så kan man nog bli miljonär på ett år. Varför?, vilken svår fråga. Kanske för att man måste tro att drömmar kan slå in :)
__________________
Postat av: Kajsa
Nej, det tror jag inte går på laglig väg. Att bli rik tar längre tid.
__________________
Postat av: Emma
Nej det tror jag inte. I vem som helst inkluderas även nyfödda, småbarn, utvecklingsstörda osv. De tror jag inte själva har en förmåga att bli miljonärer på ett år. Man kan ha en god idé och göra sitt bästa, men alla har ändå inte förutsättningarna.


Det är svårt svara på dessa kommentarer eftersom de är olika och min fråga defineras på olika sätt. Jag tror inte, jag vet att vem som helst som VILL bli miljonär kan bli miljonär. De flesta vill bli miljonär säger dem men så är inte fallet. Dem priotierar andra saker istället för dem tror inte att dem kan bli miljonärer. Man måste tro på det för att ens få va med i leken lixom.
Det är svårt ändå eftersom man måste ha motivationen och drivkraften.
Det är min syn.

För lite mer om att bli rik kolla in denna länken.
http://www.youtube.com/watch?v=38mCxz7HLLo

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Varför skriver du inget nytt?

2008-06-30 @ 20:17:57
Postat av: sarah

Hej Jesper. Roligt att hitta dig bland bloggträsket! :) ha en underbar lördag!

2008-07-12 @ 14:54:30
URL: http://sarahsglitter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0